donderdag 6 november 2014

Dag 4 van 'Flap-week': de diamant

De diamant is een hele simpele flap. Je hebt er niet veel voor nodig en het is snel gemaakt.
Je kan kiezen waarvoor je het maakt. Momenteel heb ik geen voorbeelden vanuit mijn klas maar die komen er wel, snel, hoop ik :-).



Ik gebruik het vaak om bij een onderdeel van wiskunde. Dan laat ik de kinderen de belangrijke gegevens schematiseren in de vorm van een flap. Ze gebruiken het ook vaak in de vorm van een spel om elkaar te toetsen.. Ivm leerstof van W.O. ofzo.

Hieronder kan je het stappenplan terugvinden:



De link naar dit pdf bestand:


Ik heb terug een video gemaakt (jaaa ik heb de smaak te pakken gekregen :-)) dat nog als extra visuele ondersteuning kan dienen.

De link naar mijn video:




Veel plezier ermee en tot morgen! *bijna weekend* 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten