maandag 15 september 2014

Zelf Play-doh maken.


Plasticine kan soms heel duur zijn. Ik heb vorig jaar een hele goedkope en leuke manier ontdekt om zelf plasticine te maken!
Ik heb dit toen thuis gemaakt omdat ik het nog nooit eerder gemaakt had. Dit jaar ga ik het zeker samen met de leerlingen maken omdat het zo simpel is... :-)




Ik heb eerst een soort van basismengsel gemaakt waar ik daarna de gewenste kleuren aan heb toegevoegd.

Je kan de plasticine ook nog redelijk lang bewaren nadien als je het goed opbergt in een afsluitbaar zakje of een plastiek potje met deksel.

Hier volgt het kei toffe en keiiii goedkope recept :-)

Benodigdheden:  
Een kopje bloem
Een halve kop zout
Een kopje water
Eetlepel bicarbonaat

Voor nadien:
Eetlepel olie
Voedingskleurstof

Doe alles behalve de kleurstof en de olie in een kookpot. Roer alles goed door elkaar en blijf roeren tot als je een dik mengsel krijgt.
Laat dit eventjes rusten en voeg daarna de olie en de kleurstof toe.
Ik laat het dan toch een aantal uren rusten in een plastiek zakje vooraleer de kinderen hiermee aan de slag gaan.

Dit zijn enkele foto's van de leerlingen hun creaties met de plasticine:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten